یا ابا المظلوم



لُژ نشـــین
دفاع مقـدس
اینفوگرافیک
...
    لوگواین وبلاگ رابه وب خوداضافه نماييد:

یا ابا المظلوم

۲۶ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

امام مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف

آغاز عملیات های غیر کلاسیک محدود

پس از آنکه فرماندهان ایرانی دریافتند که با جنگ های کلاسیک و شیوه های شناخته شده نمی توان کاری را از پیش برد. طرح عملیات های چریکی و غیر کلاسیک را به اجرا گذاشتند. نخستین گام در این راستا در 26اسفندماه 1359 و پس از دوماه از آخرین تهاجم ناموفق ایران به قوای عراق برداشته شد.

بر اساس طرحی بنام امام مهدی عج مقرر شد تا برادران سپاه با استعداد 200حمله ور و با سلاح های معمولی و آر.پی.جی از چهار محور به نیروهای عراقی در غرب سوسنگرد حمله کنند.

۰ نظر ۳۰ مهر ۹۵ ، ۲۲:۵۰

عملیات والفجر مقدماتی

رویارویی با تمام تجربیات دشمن

عملیات والفجر مقدماتی با هدف تصرف پل غضیره . سپس پیشروی بسوی شهر العماره عراق طرح ریزی شده بود. البته انجام عملیات محرم دسترسی به این مهم را آسان جلوه میداد. در این عملیات 48گردان از سپاه و 16گردان از ارتش، به مصاف 80گردان از عراق رفتند.

در ساعت 21.30دقیقه 18بهمن ماه1361 رمز عملیات از قرارگاه خاتم الانبیا ص به گوش رزمندگان مستقر در خطوط فکه رسید. "یا الله"؛ حمله از سه محور آغاز شد و نیروها در تاریکی مطلق شب به منظور شکستن خطوط دفاعی دشمن پیش رفتند.

نکته ی قابل ملاحضه موانع ایذایی، استحکامات، کانال های عمیق و متعدد و وجود میدان های مین فراوان و گوناگون دشمن در دشت های رملی و خشک بود، که عراق طی چند ماه کوشش آنها را فراهم آورده و چیده بود.

این عوامل سبب کندی حرکت یگان های خودی شده و در نتیجه با وجود شکسته شدن خط دشمن نیروها به یکدیگر ملحق نشده و همانجا در عمق موانع و خطوط دشمن موضع گرفتند.

۰ نظر ۲۵ مهر ۹۵ ، ۱۱:۴۰

 عملیات ظفر هفت - نامنظم

گامی دیگر تا شروع عملیات بزرگ والفجر ده

نیروهای قرارگاه رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری معارضان کُرد عراقی در روز 23 اسفندماه 1366 عملیاتی را با نام ظفر هفت با رمز "یا محمد رسول الله (ص)" در منطقه ی شرق استان سلیمانیه، مرکز کردستان عراق، عقبه ی جبهه ی شمالی دشمن را به انجام رساندند.

۰ نظر ۲۴ مهر ۹۵ ، ۱۱:۰۳

عملیات ظفر شش

نامنظم حمله ی غافلگیرانه به پشت خطوط دشمن در اوج سرمای زمستان

عملیات ظفر شش، در 5 اسفندماه 1366 با هدف آزادسازی بلندی های منطقه ی عمومی سنگاو در شرق استان کرکوک عراق، عمق جبهه ی شمال دشمن و در اوج سرمای زمستان و برف های کوهستان به انجام رسید.

۰ نظر ۲۴ مهر ۹۵ ، ۱۱:۰۰

عملیات ظفر پنج

نامنظم نفوذ به عمق 200 کیلومتری جبهه ی دشمن

در طی سال 1366 قرارگاه رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اجرا چند رشته عملیات پی در پی و نفوذی دشمن را در محور شمالی جبهه ی جنگ مضطر و توان و توجه بالایی از فرماندهان ارتش عراق را معطوف به محورهای کوهستانی کردستان عراق کرد.

۰ نظر ۲۴ مهر ۹۵ ، ۱۰:۵۹

عملیات ظفر چهار – نامنظم

نبرد در عمق 250کیلومتری خاک دشمن

قرارگاه عملیاتی و برون مرزی رمضان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری معارضان کرد عراقی در روز 28آبان ماه 1366 عملیات نامنظم ظفر چهار را در استان دهوک کردستان عراق ترتیب داد.

در این عملیات که در شمار سلسله عملیات های نامنظم ظفر و در عمق منتهی علیه جبهه ی شمالی دشمن با هدف انهدام تاسیساتی نظامی اقتصادی عراق صورت گرفت. نیروهای خودی با رمز "یا رسول الله ص" به مقر لشکر 119 پیاده ارتش عراق مستقر در شهر دهوک حمله برده و ضمن انهدام آن به تخریب تاسیسات انتقال برق سد این شهر به میزان 60درصد و مرکز پست و تلگراف پمپ بنزین مقر پلیس و مخابرات به میزان 40درصد پرداختند همچنین نیروهای عمل کننده توانستند با مسدود کردن موقت راه ترانزیتی عراق-ترکیه، ده پایگاه حفاظتی این مسیر را منهدم ساخته و صدها کشته و زخمی از دشمن برجای گذارند.

 

۰ نظر ۲۴ مهر ۹۵ ، ۱۰:۵۶

عملیات ظفر چهار – ایذایی

تصرف یک تپه دیدبانی

عملیات ایذایی ظفر چهار در ساعت دو بامداد روز 10 تیرماه 1364 به دست نیروهای زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به اجرا در آمد و طی آن شماری خودرو و چندین سنگر انفرادی و اجتماعی از بین رفته و تپه ی دیدبانی مهم دشمن در منطقه عملیاتی فکه آزاد شد.

 

۰ نظر ۲۴ مهر ۹۵ ، ۱۰:۵۶

عملیات ظفر سه - نامنظم

 یک همکاری بزرگ با مبارزان کُرد عراقی

قرارگاه رمضان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در تاریخ 25آبان ماه 1366 عملیات نامنظم ظفر سه را به منظور انهدام مراکز نظامی و اقتصادی دشمن در عمق جبهه شمالی دشمن طرح ریزی و اجرا کرد.

این عملیات در منطقه ی عملیاتی دربندی خان، واقع در جنوب استان سلیمانیه و بخش سنگاو، از استان کرکوک و با رمز "یا رسول الله (ص)" آغاز شد. طی عملیات ظفر سه شماری از پایگاه ها و تاسیسات دشمن به این شهر در منطقه منهدم گردید.

۰ نظر ۱۴ مهر ۹۵ ، ۱۶:۳۱

عملیات ظفر سه – ایذایی

ضربه به بخشی از نیروهای دشمن

نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در ساعت یک بامداد 7 تیرماه 1364 به منظور ضربه زدن به بخش نیروهای دشمن در شمال غربی خط خودی جبهه ی شمالی جنگ عملیات محدود و ضربتی ظفر سه را به اجرا گذاشت.

در این یورش بیست دستگاه خودرو، دوازده زاغه مهمات و شماری از سنگرهای انفرادی و اجتماعی دشمن منهدم شد.

۰ نظر ۱۴ مهر ۹۵ ، ۱۶:۲۹

عملیات ظفر دو – نامنظم

پاسخی کوبنده به شرارت های دشمن

نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شرارت های عراق در بمبماران شهرهای مسکونی ایران و برای انهدام تاسیسات نظامی اقتصادی دشمن طرح عملیات ظفر دو را با فرماندهی و هدایت قرارگاه عملیات برون مرزی رمضان و همکاری معارضان کرد عراقی ترتیب داد.

۰ نظر ۱۴ مهر ۹۵ ، ۱۶:۲۷