یا ابا المظلوم



لُژ نشـــین
دفاع مقـدس
اینفوگرافیک
...
    لوگواین وبلاگ رابه وب خوداضافه نماييد:

یا ابا المظلوم

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

امیدواری رزمندگان و ناامیدی بنیصدریها  رهبر انقلاب:

در اهواز آن هفتههای اول جنگ بعد از آنی که #خرمشهر بوسیلهی دشمنان اشغال شده بود و آبادان در محاصره بود، توی اتاق کار ما - اتاق جنگ در آن محل جنگهای نامنظم - نقشههای گوناگونی بود؛ نقشهی جزیرهی آبادان به طور کامل وجود داشت آن جا. هر وقت من چشمم به این نقشه میافتاد تمام روحم زیر فشار قرار میگرفت، از تصور اینکه خرمشهر عزیز و این خانهها و این کوچهها و این خیابانها و این نخلستانها زیر پای دشمن غاصب و متجاوز است. تمام فشاری که ما آن روز میآوردیم برای تجهیزات به مناسبت امیدی بود که داشتیم؛ متأسفانه هر چه میشنیدیم از آنهایی که اختیارات دست آنها بود آیهی یأس بود. عدهای باورشان شده بود که ما خرمشهر را از دست دادیم، و معتقد بودند که باید بنشینیم با دشمنی که وارد خانهی ما شده مذاکره کنیم تا در سایهی این مذاکره بتوانیم وجب وجب و قدم قدم سرزمینهای خانهی خودمان را پس بگیریم. حالا چقدر طول میکشید خدا میداند. ۱۳۶۴/۸/۵

۰ نظر ۲۸ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۰:۴۰

صوت ویژه تهیه شده از صحبت های حجت الاسلام قنبریان پیرامون شهادت حضرت رقیه سلام الله علیه. التماس دعا

دانلود پادکست "شرافت" (شهادت حضرت رقیه علیه السلام ) | لینک

۱ نظر ۱۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۳:۴۱

مشتق شده از سخنرانی "سیر و سفر آخرت" حجت الاسلام قنبریان.

حُر کیست؟ اگر حُر شهید نشده بود دیگر راهی برای بخشایش چنین آدمی وجود داشت؟

"اباعبدالله سلطان بلامنازع دنیا و آخرت"

دقت داشته باشید هر امری، هر عملی که ارتباطی با سیدالشهداء پیدا کرد بزرگ شد، عظیم شد؛

زینت عرش خدا دوش نبی روی زمین جای تو نیست

خار و خاشاک زمین منزل و مأوای تو نیست

امام حسین نوزاد بود پیامبر به "زینت عرش خدا" خطابش کرد. جویای ماجرا شدند، فرمود: شبی که رفتم به معراج دیدم عرش خداوندی به این جمله زینت داده شده است "حسین مصباح الهدی و سفینه النجاة"

عجیب است؛ خصوصیاتی که برای امام حسین ذکر شده هیچ احدی در عالم دارا نمی‌باشد. اگر کسی تمام عمرش در کنار خانه کعبه بنشیند گناهانش بخشیده نمی‌شود؛ اما چند ساعت در صحرای عرفه بنشیند تمام گناهانش بخشیده می‌شود.

در حرم هیچ امامی نمی‌توان نماز کامل خواند (حتی حرم امیرالمؤمنین) اما در حرم سیدالشهداء می‌توان کامل خواند.

آن ابتلائات، بلاهایی که حضرت ابراهیم به آن دچار شد؛ شد مناسک حج ابراهیمی که ما امروزه انجام می‌دهیم. حضرت ابراهیم شیطان لعین را سنگ انداخت، امروزه حاجیان رمی جمرات می‌کنند. حضرت ابراهیم به جای اسماعیل، گوسفند قربانی کرد؛ امروزه هر جای‌‏ای یک قربانی دارد. سعی حضرت هاجر برای رفع عطش فرزند و... این بلاها شد صورت حج ابراهیمی. حالا شما تصور بکنید که خداوند بخواست برای بلاهای کربلا مناسک تعریف بکند.

دانلود پادکست "حُرِّ بْنِ یَزید ریاحی"

۰ نظر ۰۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۶:۳۸