یا ابا المظلوم



لُژ نشـــین
دفاع مقـدس
اینفوگرافیک
...
    لوگواین وبلاگ رابه وب خوداضافه نماييد:

یا ابا المظلوم

عملیات عاشورای سه

شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۲۲ ب.ظ

احیای دوباره تیپ ده سیدالشهداء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

مدتی بود که به تیپ ده سیدالشهداء که بعدها به لشکر تغییر یافت، مأموریتی واگذار نشده بود. این تیپ عنوان یگان خط شکن را داشت و حریف جدی لشکر گارد ریاست جمهوری عراق به حساب  می آمد با معرفی فرمانده جدید تیپ بحث عملیات عاشورای سه به فاصله ی یک روز پس از انجام عملیات عاشورای دو در منطقه عمومی فکه مطرح شد.

با توجه به اینکه آن محور حدود عملیات والفجر مقدماتی و رمضان بود قسمت هایی از میدان های مین قدیمی در آن منطقه باقی مانده و تعدادی نیز به واسطه ی رمل و طوفان و سیلاب در زیر خاک پنهان شده بودند؛ به همین دلیل کار عملیات در آن حدود سخت و خطرناک شد. اما راهکار اصلی این عملیات با همت نیروهای گردان تخریب این تیپ و به فرماندهی شهید حاج محمود نوریان باز شد؛ تا نیروهای عمل کننده ی سپاه در ساعت دو و نوزده دقیقه بامداد روز 25 مردادماه 1364 با رمز "یا سیدالشهداء" دست به حمله زده و با انهدام دو گردان از تیپ 108 لشکر 16 ارتش عراق در شمال فکه تعداد 635 تن از آنان را کشته و زخمی یا به اسارت بگیرند.

همچنین در این حمله ضربتیِ یک روزه، دو دستگاه تانگ و پل ارتباطی، یک پارک موتوری، نوزده انبار مهمات، یک دستگاه لودر و تعدادی از ادوات و تجهیزات مهندسی دشمن نابود شده و شماری سلاح سبک و نیمه سنگین به همراه چندین قبضه خمپاره انداز و وسایل مخابراتی و لجستیکی به غنیمت گرفته شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">