یا ابا المظلوم



لُژ نشـــین
دفاع مقـدس
اینفوگرافیک
...
    لوگواین وبلاگ رابه وب خوداضافه نماييد:

یا ابا المظلوم

عملیات بیت المقدس شش

چهارشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۴:۵۵ ب.ظ

عملیات بیت المقدس شش

آزادی قله ی شیخ محمد عراق در محور شمالی جنگ و آخرین نفوذ به جبهه ی دشمن

هنگامیکه شهر فاو سقوط کرد وضعیت موشک باران تهران و شهرهای ایران از سوی دشمن فروکش کرده بود. پس از گذشت یک ماه از این بحران عملیات بیت المقدس شش در محورهای کوهستانی و برف پوش شمال شهر ماهوت کردستان عراق و مشخصا بلندی های شیخ محمد، آسوس و استروک صورت گرفت؛ که به آزادی این بلندی های مشرف بر سد و شهر دوکان عراق در منطقه ای به گستردگی 65کیلومتر مربع انجامید.

حمله ی نهایی نیروهای تحت امر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از ساعت ها راهپیمایی در روز 26اردیبهشت1367 با رمز "یا امیرالمومنین ع" آغاز شد.

هدف پیشروی و استقرار مناسب نیروها در شمال سلیمانیه با تکمیل سلسه عملیات های انجام شده در ماهوت عراق بود.

با انجام موفقیت آمیز و کم تلفات این عملیات تمامی اهداف مورد نظر تصرف و تامین گردید. با تصرف نقاط مذکور اتصال مناطق تحت نفوذ معارضان کرد عراق امکان پذیر شده و راه برای خروج آنان، که مدتی پیش تحت هجوم ارتش عراق واقع شده بودند فراهم شد. اما بر اثر تغییر اوضاع جنگ در جنوب امکان بهره برداری بیشتری از این موفقیت ایجاد نشد.

این عملیات انهدام 30 تا 70 درصد از تیپ های 448، 606، تیپ76 از لشکر4 پیاده دشمن و کشته و زخمی شدن و اسارت 2400 تن از قوای دشمن را در پی داشت. در میان تجهیزات منهدم شده یک فروند چرخ بال ارتش عراق نیز به چشم میخورد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۰۳
TwoTowers ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">