یا ابا المظلوم



لُژ نشـــین
دفاع مقـدس
اینفوگرافیک
...
    لوگواین وبلاگ رابه وب خوداضافه نماييد:

یا ابا المظلوم

عملیات ظفر شش

شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰ ق.ظ

عملیات ظفر شش

نامنظم حمله ی غافلگیرانه به پشت خطوط دشمن در اوج سرمای زمستان

عملیات ظفر شش، در 5 اسفندماه 1366 با هدف آزادسازی بلندی های منطقه ی عمومی سنگاو در شرق استان کرکوک عراق، عمق جبهه ی شمال دشمن و در اوج سرمای زمستان و برف های کوهستان به انجام رسید.

طی این حمله ی غافلگیرانه تعدادی از بلندی های مهم و تاسیسات کاربردی از دست دشمن بیرون آمد که عبارت بوده اند از: بلندی های گرده ناصر، گرده مقبره، گرده سو، گرده قالی و بلندی 606، پل مهم شهر باصره و چندین روستای منطقه؛ هم چنین رزمندگان اسلام بر مناطق ارتباطی و بر شهر های سنگاو، چنچال، کرکوک، سنگاو قادر کرم،کرکوک  و سنگاو–قره قاو سلیمانیه و هم چنین راه فرعی سنگاو دربندی خان مسلط شدند.

در پی این پیروزی ها شماری از تجهیزات دشمن به این شهر از میان برده شد. 6دستگاه تانک و نفربر، 2 قبضه توپ ضد هوایی، 8 قبضه خمپاره انداز 82 م م، چندین قبضه تیربار، ده ها قبضه مهمات، علاوه بر آن پادگان گردان مستقل پیاده مکانیزه از سپاه یکم پادگان محل استقرار گردان 135 و گردان 25 خفیه و 14 پایگاه دشمن در منطقه منهدم و تعداد 570 نفر از نیروهای بعثی عراق کشته و زخمی شده و یا بخ اسارت رزمندگان اسلام در آمدند.

عملیات ظفر شش با به غنیمت گرفتن دو نفر بر زرهی، 60 دستگاه انواع بیسیم، چندین قبضه خمپاره انداز و شماری سلاح انفرادی از دشمن به پایان رسید.

این عملیات را قرارگاه نیروی زمینی سپاه پاسداران طراحی و با همکاری مبارزان کُرد عراق به اجرا گذاشت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۴
TwoTowers ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">