یا ابا المظلوم



لُژ نشـــین
دفاع مقـدس
اینفوگرافیک
...
    لوگواین وبلاگ رابه وب خوداضافه نماييد:

یا ابا المظلوم

عملیات فتح سه

سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۴:۵۰ ب.ظ

عملیات فتح سه

نامنظم، تهاجمی به عقبه ی دشمن

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نزدیک شدن اتحادیه میهنی کردستان عراق، به رهبری جلال طالبانی، به جمهوری و در پی تشکیل قرارگاه رمضان، به برنامه ریزی حرکت های نامنظم در داخل خاک عراق پرداخت. از طرفی همکاری با این اتحادیه می توانست در راستای حرکت قرارگاه رمضان مفید و موثر باشد و در همین رابطه سلسله عملیات های نامنظم فتح پایه ریزی شد.

در همین راستا عملیات فتح سه در تاریخ 8 آبان ماه 1365 در جبهه ی شمالی به اجرا درآمد. نیروهای عمل کننده ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری معارضین عراقی و نفوذ به عمق 300کیلومتری خاک عراق، در منطقه ذاخو-دهوک در شمال عراق ضمن کشته و زخمی ساختن پانصد تن از نیروهای عرقبه ی دشمن، مقر لشکر 38 عراق و شماری تانک و زره پوش و 20 خودرو نظامی را منهدم ساخته و به مراکز دولتی، مخازن سوخت، گمرک و ترمینال بارگیری نفت ذاخو، مراکز نظامی و دولتی شهر حی صدام عراق، و چند مرکز دولتی شهر دهوک، آسیب کلی وارد آورده و یک فروند چرخ بال را نیز ساقط کردند.

... لینک شنیدن و دریافت مطلب بصورت صوتی ...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۳۰
TwoTowers ..

نظرات  (۱)

۳۰ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۵۳ پوشاک مردانه
به امید نابودی آمریکا و هم پیمانانش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">