یا ابا المظلوم



لُژ نشـــین
دفاع مقـدس
اینفوگرافیک
...
    لوگواین وبلاگ رابه وب خوداضافه نماييد:

یا ابا المظلوم

عملیات مرصاد

پنجشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۰۶:۴۹ ب.ظ

عملیات مرصاد

شکست آخرین و پیچیده ترین ترفند دشمن و منافقین ضد انقلاب

رژیم عراق با بکارگیری گسترده ی سلاح های شیمیایی در جبهه های جنگ و موشک باران شهرها توانست شرایط جنگ را به نفع خود تغییر دهد. این در حالی بود که کارشناسان نظامی-سیاسی ایران سرگرم بررسی و پذیرش قطعنامه ی 598 شوای امنیت سازمان ملل متحد بودند و سرانجام این قطعنامه در تاریخ 27تیرماه1367 مورد موافقت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

چهار روز پس از پذیرش قطعنامه سازمان ملل قوای رژیم بغداد در 31تیرماه1367 به منظور تصرف بخش هایی از ایران تجاوز گسترده ای را آغاز کردند، ولی با ایستادگی رزمندگان خودی بخش وسیعی از مناطق جنوبی کشور از خطر سقوط نجات پیدا کرد. همچنین ارتش عراق در جبهه های میانی نیز دست به تحرکاتی زد که تا حدی میتوانست برای تمامیت ارضی و استقلال کشور ما خطری جدی بحساب آید.

هدف دشمن در جبهه میانی زمینه سازی برای هجوم سازمان مجاهدین خلق یا همان منافقین بود. در این جبهه ارتش عراق با حمله به خطوط پدافندی خودی آن ها را سرگرم کرده بود تا نیروهای منافقین بتوانند پس از شکسته شدن خط بوسیله ی ارتش عراق از نقطه ی دیگری حرکت خود را آغاز کنند.

 بدین ترتیب نیروهای منافقین پس از تصرف جبهه نیروهای ایرانی در منطقه سرپل ذهاب به دست ارتش عراق بدون آنکه با مانعی روبرو  باشند، سوار بر خودرو ها بسوی کرمانشاه حرکت کردند و تا  تنگه چهارزَوَر پیش آمدند.

این حرکت سریع و حساب شده ی دشمن طراحان جنگ و رزمندگان را غافل گیر کرد. به محض رسیدن خبر هجوم منافقین و ارتش عراق به شهرهای مختلف کشور خیل عظیمی از نیروهای داوطلب بسوی جبهه ها روانه شدند همین امر محاسبات دشمن در تصرف بخشی از کشور ایران را برهم زد.

 در حالیکه هنوز توقف حملات ارتش عراق در جنوب کشور قطعی نشده بود، بخشی از نیروهای رزمنده جنوب راهی غرب کشور شدند، تا همراه مردم بسیج شوند و تحت عنوان عملیات مرصاد به سرکوب حملات عراق و منافقین بپردازند.

 عملیات مرصاد روز 3مردادماه1367 با رمز "یا صاحب الزمان عج ادرکنی" برای مقابله با حرکت منافقین و بازپس گیری مناطق اشغال شده انجام پذیرفت. در این عملیات که با فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با پشتیبانی هوانیروز ارتش اجرا شد، رزمندگان خودی از سه محور چهارزور، جاده ی قلاجه و جاده ی اسلام آباد-پلدختر وارد عمل شدند و نیروهای ضدانقلاب را در دو مرحله سرکوب کردند.

در این عملیات اگرچه منافقین تا پشت نوار مرزی عقب رانده شدند، اما قوای ارتش عراق، ارتفاعات مرزی را همچنان در اشغال خود نگه داشتند. در عملیات مرصاد بیش از 120دستگاه تانک، 400دستگاه نفربر، 240قبضه خمپاره انداز 60 و 80 م م و 30قبضه توپ 106 م م دشمن منهدم شد. همچنین بیش از 20تیپ مشترک منافقین و ارتش عراق متلاشی شد و تعداد کشته وزخمی های دشمن از مرز 4800نفر گذشت.

در این عملیات نزدیک به 1000قبضه آر پی جی 7، 700قبضه تیربار کلاشینکف، ده ها دستگاه خودرو، ده ها تانک و نفربر تعداد تجهیزات پیشرفته ی الکترونیکی و مخابراتی  و مقادیری اسناد درون گروهی منافقین بدست رزمندگان اسلام افتاد.

والحمدالله رب العالمین و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته



مدت زمان: 1 دقیقه

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۸
TwoTowers ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">