یا ابا المظلوم



لُژ نشـــین
دفاع مقـدس
اینفوگرافیک
...
    لوگواین وبلاگ رابه وب خوداضافه نماييد:

یا ابا المظلوم

عملیات نصر چهار

سه شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۳۱ ق.ظ

عملیات نصر چهار

تصرف شهر ماهوت عراق و تکمیل اهداف کربلای ده

در طرح جدید فرماندهان قوای ایرانی برخی از ارتفاعات از جمله ژاژیله، اسپیدار، گلان و چند ارتفاع مهم دیگر در منطقه عمومی ماهوت آزاد شد. اما توقف عملیات و تلاش های دشمن به منظور بازپس گیری مناطق فتح شده ی دیگر باعث گردید تا عملیات نصر چهار برای تکمیل پیروزی های عملیات کربلای ده طراحی گردد. این امید وجود داشت که موفقیت حاصله از این عملیات مقدمات تصرف ارتفاع بلند گردرش واقع در غرب رودخانه تولان را فراهم سازد تا بعد از آن ایران بتواند به فتح شهر ماهوت بیاندیشد.

شهر ماهوت به لحاظ موقعیت و قدمت از اهمیت ویژه ای برخوردار است انجام عملیات کربلای ده و درک دشمن از اهمیت این منطقه و شهر ماهوت و افزایش حضور دشمن در ارتفاعات مشرف به آن این شهر را برای ایران به یک شهر نظامی تبدیل کرده بود.

حرکت رزمندگان اسلام از تاریخ 30خردادماه1366 به سمت هدف های تعیین شده که یال غربی گلان بزرگ و ارتفاع ژاژیله و چند ارتفاع دیگر شامل آن بود آغاز شد. روز 31خردادماه11366 گردان ها بطور هماهنگ عملیات نصر چهار را با رمز "یا امام جعفر صادق ع" شروع کردند. وسعت منطقه عملیاتی به پنجاه کیلومتر مربع میرسید. در این هجوم شهر ماهوت و چند ارتفاع مهم به دست رزمندگان اسلام افتاد این عملیات دو هفته ادامه یافت و طی آن ده ها قبضه انواع آتشبار تعداد زیادی خودروی نظامی ده ها دستگاه تانک و نفربر و مقدار زیادی مهمات و سلاح سبک و نیمه سنگین دشمن منهدم و هفت تیپ عراق در نبرد با نیروهای ایران از بین رفت.

تعداد کشته و زخمی و اسرای دشمن به 5660تن رسید. همچنین در این عملیات چندین دستگاه تانک و نفربر و چندین قبضه انواع سلاح سبک و سنگین همراه مهمات به دست رزمندگان اسلام افتاد و تمامی  اهداف مورد نظر تامین شد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۸
TwoTowers ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">