یا ابا المظلوم



لُژ نشـــین
دفاع مقـدس
اینفوگرافیک
...
    لوگواین وبلاگ رابه وب خوداضافه نماييد:

یا ابا المظلوم

عملیات والفجر شش

پنجشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۵، ۰۶:۴۳ ب.ظ

عملیات والفجر شش

تهدید جاده ی بغداد-العماره

نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ساعات باقی مانده تا عملیات بزرگ خیبر و برای انهدام بخشی از توان جنگی قوای دشمن عملیات والفجر شش را در جنوب دهلران طرح ریزی کردندT تا این طرح در منطقه مرزی چزابه و چیلات به اجرا درآید.

حمله در ساعت 23.20 دقیقه شامگاه 3اسفندماه1362 و با رمز "یا زهرا س" به مرحله اجرا درآمد. در محور تنگه ی چزابه حوالی بستان نیروهای سپاه موفق به شکستن خطوط دفاعی دشمن شده و تا سحرگاه که نبرد به جنگ تن به تن کشیده شده بود، محور جاده ی طیب به چزابه ی عراق تحت سلطه ی نیروهای ایران درآمد.

 در ادامه نیروهای خودی با عبور از رودخانه ی چیلات-دهلران دو بلندی مشرف بر شهر علی غربی عراق را آزاد کرده و بزرگراه بغداد-العماره را زیر دید و تیررس خود قرار دادند در این گیر و دار تیپ77 عراق به کلی منهدم شد.

با آغاز عملیات خیبر در منطقه هوالهویزه و هورالعظیم عملیات دو روزه ی والفجر شش به اتمام رسید و در همین مدت کوتاه این نتایج برای قوای ایرانی بدست آمد: آزادسازی راه تدارکاتی مرزی منطقه ی چیلات، فتح دو ارتفاع مشرف بر شهر علی غربی، انهدام شماری سلاح سبک و نیمه سنگین، انهدام تعدادی خودروی نظامی، متلاشی کردن تیپ77 و دو گردان از سپاه چهارم عراق، گرفتن صدها کشته و زخمی از دشمن.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۸
TwoTowers ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">