یا ابا المظلوم



لُژ نشـــین
دفاع مقـدس
اینفوگرافیک
...
    لوگواین وبلاگ رابه وب خوداضافه نماييد:

یا ابا المظلوم

عملیات فتح هفت

يكشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۴:۴۲ ب.ظ

عملیات فتح هفت

انهدام تاسیسات نظامی اقتصادی یکی از مهم ترین مراکز پشتیبانی و عقبه ی جبهه ی شمالی دشمن

تداوم عملیات های نامنظم در عمق جبهه ی دشمن و همکاری مستمر با معارضان عراقی، که بیشتر آنها از گروه طالبانی یعنی اتحادیه میهنی کردستان عراق بودند؛ ضربات سنگینی بر پیکر تشکیلات و سازمان نظامی دشمن وارد می آورد.

یکی از مهم ترین و کاری ترین حمله ها از این دست "عملیات فتح هفت" بود که طی آن نیروهای خودی تحت امر قرارگاه برون مرزی رمضان با رمز "یا فاطمه الزهرا س" و یگانهایی از معارضان کرد عراق با هدف انهدام تاسیسات نظامی و اقتصادی دشمن در منطقه ی حلبچه، شانه دری، سید صادق و عربت در روز هفتم تیرماه 1366 وارد عمل شدند.

نیروها با انهدام ساختمان مرکزی پارازیت محور چناق چیان و دکل مخابراتی و پست برق، شهر سیدصادق عراق را به مدت چند ساعت تحت کنترل خود گرفتند و در همین فاصله به تخریب ساختمان های دولتی پرداختند؛ همچنین طی این حمله به پادگان های شهرهای سید صادق و حلبچه و یگان ضد شورش این شهر خسارات سنگینی وارد آمد و شش پایگاه حفاظتی اطراف سیدصادق نیز منهدم شد. نیروهای عمل کننده در این عملیات با یورش به پادگان کانی پانکه و مقر تاکتیکی 257 و انهدام مرکز موتوری لشکر 27 عراق توانستند، تعداد 1545نفر از نیروهای دشمن را کشته، زخمی و اسیر نمایند. در جریان این یورش ها 50دستگاه خودروی نظامی دشمن به آتش کشیده شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۰۴
TwoTowers ..

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">