یا ابا المظلوم



لُژ نشـــین
دفاع مقـدس
اینفوگرافیک
...
    لوگواین وبلاگ رابه وب خوداضافه نماييد:

یا ابا المظلوم

۲۷ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

مدت ها است که حجت الاسلام قنبریان سلسله مباحثی را پیرامون حضور قلب در نماز ارایه نمودند.

با تشریح کتاب "در محضر روح الله" حضرت امام خمینی ره و استعانت از کتاب "بسوی محبوب" پاسخ های آیت الله بهجت، به مبحث حضور قلب در نماز پرداخته است.

توصیه می شود که حتما این سلسله بحث را دنبال کنید (این مجموعه 32قسمت است، هر قسمت حدود ده دقیقه).

این 32قسمت در چند بخش برای شما عزیزان قابل دانلود می باشد.

این فایل ها در کانال تلگرامی منتسب به ایشان نیز قابل دانلود میباشد به آدرس:

http://telegram.me/m_ghanbarian

یک دقیقه را بعنوان نمونه بشنوید:

  1. لینک دانلود بخش اول این مجموعه شامل قسمت های یک تا ده
  2. لینک دانلود بخش دوم شامل قسمت های دوازده تا نوزده
  3. لینک دانلود بخش سوم شامل قسمت های بیست تا بیست و شش
  4. لینک دانلود بخش چهارم شامل قسمت های بیست و هفت تا سی و دو
۰ نظر ۳۰ آبان ۹۵ ، ۱۲:۲۲

عملیات بدر

بازگشت دوباره به هورالهویزه

یکسال از انجام عملیات خیبر می گذشت و تجربه های ارزنده و فراوانی برای فرماندهان جنگ بدست آمده بود. چندین فرمانده و نیروی کارآمد به شهادت رسیده و از همه ی عملیات هایی که طرح ریزی شده بود تنها عملیات میمک در جبهه میانی به اجرا درآمد.

از سه منطقه ای که برای حمله های بعدی در نظر گرفته شد، یعنی منطقه عملیاتی خیبر در هورالهویزه، شرق بصره، رمضان و غرب اروند نهایتاً منطقه هورالهویزه برگزیده شد.

۰ نظر ۲۹ آبان ۹۵ ، ۱۱:۰۳

عملیات قدس پنج

ازادسازی چهار پاسگاه دشمن در غرب هوالهویزه

عملیات قدس پنج برای تکمیل پیروزی های عملیات قدس یک و دو در نظر گرفته شد و هدف از انجام آن تصرف پاسگاه الیج، واقع در هوالهویزه و نزدیک شدن به البیضه بود. با توجه به حساسیت پاسگاه الیج که در سمت چپ پاسگاه بلاله و نزدیک البیضه قرار داشت، تأمین بیشتر جاده ی خندق و جناح راست خط پدافندی مد نظر فرماندهان سپاه پاسداران بود؛ زیرا احتمال میرفت دشمن با اتکا به خشکی های موجود در این محور با نزدیک شدن به مواضع خودی آن را مورد تهدید قرار دهد بنابراین محدودتر شدن خط پدافندی خودی و تقلید پاسگاه هایی که بر روی آب قرار داشت از جمله اهداف این عملیات بود که رزمندگان ایرانی تقریبا به نیمی از این اهداف دست پیدا کردند.

۰ نظر ۲۹ آبان ۹۵ ، ۱۱:۰۱

عملیات قدس چهار

آزادی دریاچه ام النهاج در محور جنوبی جنگ

توفان شدید دریاچه کم عمق ام النهاج عراق در شمال شرقی شهر بصره و همچنین اسارت نیروهای اطلاعاتی دشمن بدست رزمندگان مجاهدین عراقی از تیپ نه بدر در این منطقه انگیزه های طرح و اجرای عملیات قدس چهار شد.

توفان عوارض خشک و کوچک بر سطح دریاچه را کنار زد و دریاچه به شط العرب متصل شد این دریاچه از چند طرف به چندین آبراه و روستا ختم می شود و مساحتی در حدود 100کیلومتر مربع را داراست و آب آن از رودخانه های واقع در خاک ایران تأمین می شود.

عملیات قدس چهار با چهار هدف انهدام نیروی پدافندی دشمن، آزادسازی 150کیاومتر مربع از دریاچه و تسلط بر بخش دیگری از هورالهویزه، گرفتن جای پا برای گسترش عملیات و دراختیار گرفتن جناح از دشمن و نزدیکی به بخشی از خشکی های شرق دجله در منطقه ای به گستردگی 160 کیلومتر مربع اجرا گذاشته شد.

این عملیات را نیروی زمینی سپاه پاسداران و مجاهدان و ارتشیان پناهنده ی عراقی که در قالب تیپ نه بدر گرد هم آمده بودند صورت دادند.

۰ نظر ۲۹ آبان ۹۵ ، ۱۱:۰۰

عملیات نصر نه

آزادسازی تپه ی شهدا

یکی از آخرین عملیات های تهاجمی و محدودی که پیش از عملیات بزرگ بیت المقدس دو در محور شمالی جبهه نبرد با دشمن و مشخصا منطقه عمومی حاج عمران رخ داد، عملیات تهاجمی نصر نه بود. این حمله با شرکت نیروهای رزمنده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در روز یکم آذر ماه 1366 با رمز "یا مولای متقیان ع" آغاز گردید.

طی این یورش نیروهای عمل کننده ی ارتش با هدف آزادسازی دامنه ی جنوبی بلندی های گرده کوه معروف به شهدا و شهید صدر وارد عمل شده و موفق شدند علاوه بر آزادسازی بلندی های 1985، 1980، 2080، 2060، پنج دستگاه تانک، یک آتشبار خمپاره انداز 120 م م، یک آتشبار توپخانه ی 130 م م، چهل دستگاه انواع خودرو، ده زاغه ی مهمات و دو قبضه کاتیوشا را منهدم و هفت گردان کماندویی، توپخانه و پیاده دشمن را متلاشی سازند.

از شمار تلفات و اسرای جنگی این عملیات برای دشمن 4600تن کشته، زخمی و اسیر و از غنایم نیز چندین قبضه سلاح سبک و نیمه سنگین به همراه مقدار زیادی مهمات گزارش شده است.

 

۰ نظر ۲۵ آبان ۹۵ ، ۰۹:۱۱

عملیات نصر هشت

آزادی قلعه ی گرورش در عمق خاک دشمن جبهه شمالی جنگ

جنگ بر روی زمین با فروکش کردن بحران خلیج فارس و پایان درگیری های دریای ناوهای آمریکایی با ایران دوباره دارای اولویت و مورد توجه فرماندهان واقع شد. از سوی دیگر اجرای عملیات هایی چون کربلای ده و نصر چهار در جبهه شمالی و مشخصا محور شرق رودخانه ی قلعه چولان تا بلندی های سورکوه استان سلیمانیه کردستان عراق زمینه ها را برای گسترش و پیشبرد مواضع خودی به سمت غرب و در دل کوه های مرتفع منطقه و کوتاه کردن دست افراد ضد انقلاب و مخالف از خرابکاری در درون خاک ایران فراهم ساخت.

همچنین نزدیک ساختن خطوط نیروهای منظم خودی در داخل کشور و نیروهای نامنظم قرارگاه رمضان و کردهای معارض عراق با یکدیگر به انجام عملیات نصر هشت بستگی پیدا کرد.

برای نفوذ به قلب دشمن در این محور می بایست از رودخانه ی قلعه چولان عبور صورت می گرفت و عبور از این رودخانه مشروط به در دست گرفتن کوه گردرش بود. بنابراین نیروهای خودی با هدف فتح این قله و گسترش حضور نیروهای خودی در غرب شهر ماهوت عراق، در ساعت 1.16دقیقه بامداد رو ز29آبان ماه1366 با رمز "یا محمد بن عبدالله ص ادرکنی" از سه محور کوهستانی به مواضع نیروهای عراق حمله ور شدند.

۰ نظر ۲۵ آبان ۹۵ ، ۰۹:۱۰

عملیات نصر هفت

انسداد معابر نفوذ ضد انقلاب محور شمالی جنگ

تابستان سال1366 با درگیری محدود ایران و آمریکا در خلیج فارس همراه بود. از طرفی زمان انجام عملیات در غرب کشور فرماندهان را بر آن داشت تا حرکتی را بسوی غرب آغاز کنند. طی این مدت عملیات های نصر چهار، پنج و هفت در جبهه شمالی به اجرا درآمد که با آزادسازی بلندی های مهمی از خاک عراق همراه بود.

عملیات نصر هفت در تاریخ 14مرداد1366 با رمز "یا فاطمه الزهرا س" در منطقه عمومی سلیمانیه عراق به اجرا درآمد. این عملیات که با تصرف ارتفاع مهم دوپازا و انسداد معبر ضدانقلاب در غرب کشور همراه بود، شامل منطقه ای به وسعت 30کیلومتر مربع می شد.

۰ نظر ۲۵ آبان ۹۵ ، ۰۹:۱۰

عملیات نصر شش

یک عملیات موفق دیگر در جبهه میانی میمک

یکی از سلسله عملیات های نصر که بیشتر در محور های جبهه شمالی و میانی انجام می شد، عملیات نصر شش در محور میمک بود. نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به حضور و تسلط قابل توجه خود در جبهه میانی جنگ، کار طرح و اجرای آن را به انجام رساند.

نیروهای ارتش روز 10مرداد1366 برای انهدام و بیرون راندن نیروهای باقی مانده ی دشمن از منطقه ی عمومی میمک حمله ی خود را با رمز "یا اباعبدالله الحسین ع" آغاز کردند.

در یورش نیروهای ارتش به مواضع دشمن بر بلندی های میمک تیپ های 36پیاده، 70زرهی، 10زرهی گارد ریاست جمهوری عراق، کماندویی هتیینگ، 17مکانیزه و تیپ کماندویی سپاه چهارم ارتش عراق متلاشی شد و تعداد 2620نفر از نیروهای دشمن کشته زخمی و اسیر شدند.

همچنین در پی این حمله محدود نیروهای ارتش ایران دو فروند هواپیما، 17دستگاه تانک و نفربر زرهی، چندین عراده توپ، 6فروند چرخ بال، صدها دستگاه خودرو و شماری سلاح سبک و نیمه سنگین دشمن را منهدم کردند.

۰ نظر ۲۵ آبان ۹۵ ، ۰۹:۰۹

عملیات نصر پنج

تصرف شهر قلعه دیزه عراق

نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تصرف و تامین بخشی از بلندی های مشرف به شهر و منطقه قلعه دیزه عراق در جبهه شمالی، کردستان ایران عملیات نصر پنج را طرح ریزی نمود و در روز 3تیرماه1366 با رمز "یا زهرا س" در منطقه ای به وسعت بیست کیلومتر مربع به اجرا گذاشت.

در این حمله محدود و کوتاه مدت علاوه بر آزادسازی بلندی های مهم منطقه و دشت بوجار و شماری از روستاهای مرزی هر دو کشور، بیش از 1100نفر از قوای دشمن کشته، زخمی و اسیر شدند.

تا زمان  این عملیات بیشتر حمله ها از سمت جبهه شمالی و میانی در فصل تابستان انجام می شد و بر عکس بیشتر عملیات های جبهه جنوبی، در فصل زمستان صورت می گرفت. اما پس از عملیات نصر پنج عملیات سخت و خطرناکی چون بیت المقدس دو در فصل زمستان و اوج سرمای مناطق کوهستانی و بیت المقدس هفت در گرمای طاقت فرسای خوزستان به اجرا درآمد و نتیجه ی مثبت داد.

این موفقیت نشانه ی انعطاف و پشت کار نیروهای ایرانی در انجام هر نوع عملیات در هر منطقه بود. همچنین در جریان عملیات نصر پنج تعدادی سلاح سبک و نیمه سنگین به غنیمت نیروهای خودی درآمد.

۰ نظر ۲۵ آبان ۹۵ ، ۰۹:۰۸

عملیات نصر چهار

تصرف شهر ماهوت عراق و تکمیل اهداف کربلای ده

در طرح جدید فرماندهان قوای ایرانی برخی از ارتفاعات از جمله ژاژیله، اسپیدار، گلان و چند ارتفاع مهم دیگر در منطقه عمومی ماهوت آزاد شد. اما توقف عملیات و تلاش های دشمن به منظور بازپس گیری مناطق فتح شده ی دیگر باعث گردید تا عملیات نصر چهار برای تکمیل پیروزی های عملیات کربلای ده طراحی گردد. این امید وجود داشت که موفقیت حاصله از این عملیات مقدمات تصرف ارتفاع بلند گردرش واقع در غرب رودخانه تولان را فراهم سازد تا بعد از آن ایران بتواند به فتح شهر ماهوت بیاندیشد.

شهر ماهوت به لحاظ موقعیت و قدمت از اهمیت ویژه ای برخوردار است انجام عملیات کربلای ده و درک دشمن از اهمیت این منطقه و شهر ماهوت و افزایش حضور دشمن در ارتفاعات مشرف به آن این شهر را برای ایران به یک شهر نظامی تبدیل کرده بود.

حرکت رزمندگان اسلام از تاریخ 30خردادماه1366 به سمت هدف های تعیین شده که یال غربی گلان بزرگ و ارتفاع ژاژیله و چند ارتفاع دیگر شامل آن بود آغاز شد. روز 31خردادماه11366 گردان ها بطور هماهنگ عملیات نصر چهار را با رمز "یا امام جعفر صادق ع" شروع کردند. وسعت منطقه عملیاتی به پنجاه کیلومتر مربع میرسید. در این هجوم شهر ماهوت و چند ارتفاع مهم به دست رزمندگان اسلام افتاد این عملیات دو هفته ادامه یافت و طی آن ده ها قبضه انواع آتشبار تعداد زیادی خودروی نظامی ده ها دستگاه تانک و نفربر و مقدار زیادی مهمات و سلاح سبک و نیمه سنگین دشمن منهدم و هفت تیپ عراق در نبرد با نیروهای ایران از بین رفت.

تعداد کشته و زخمی و اسرای دشمن به 5660تن رسید. همچنین در این عملیات چندین دستگاه تانک و نفربر و چندین قبضه انواع سلاح سبک و سنگین همراه مهمات به دست رزمندگان اسلام افتاد و تمامی  اهداف مورد نظر تامین شد.

 

۰ نظر ۱۸ آبان ۹۵ ، ۰۸:۳۱