یا ابا المظلوم



لُژ نشـــین
دفاع مقـدس
اینفوگرافیک
...
    لوگواین وبلاگ رابه وب خوداضافه نماييد:

یا ابا المظلوم

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

بنام خدای شهیدان

نشریه نارنج شیرین ویژه نامه هفته دفاع مقدس منتشر شد.

تیتر اصلی: " خرمشـــــهر ها در پیش است "

این نشریه را از طریق لینک زیر میتوانید دانلود کرده و استفاده کنید. (بازنشر فراموش نشود)

لینک دانلود نشریه نارنج شیرین

دریافت
حجم: 1.88 مگابایت

۰ نظر ۳۱ شهریور ۹۵ ، ۲۲:۱۹

عملیات فتح سه

نامنظم، تهاجمی به عقبه ی دشمن

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نزدیک شدن اتحادیه میهنی کردستان عراق، به رهبری جلال طالبانی، به جمهوری و در پی تشکیل قرارگاه رمضان، به برنامه ریزی حرکت های نامنظم در داخل خاک عراق پرداخت. از طرفی همکاری با این اتحادیه می توانست در راستای حرکت قرارگاه رمضان مفید و موثر باشد و در همین رابطه سلسله عملیات های نامنظم فتح پایه ریزی شد.

در همین راستا عملیات فتح سه در تاریخ 8 آبان ماه 1365 در جبهه ی شمالی به اجرا درآمد. نیروهای عمل کننده ی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری معارضین عراقی و نفوذ به عمق 300کیلومتری خاک عراق، در منطقه ذاخو-دهوک در شمال عراق ضمن کشته و زخمی ساختن پانصد تن از نیروهای عرقبه ی دشمن، مقر لشکر 38 عراق و شماری تانک و زره پوش و 20 خودرو نظامی را منهدم ساخته و به مراکز دولتی، مخازن سوخت، گمرک و ترمینال بارگیری نفت ذاخو، مراکز نظامی و دولتی شهر حی صدام عراق، و چند مرکز دولتی شهر دهوک، آسیب کلی وارد آورده و یک فروند چرخ بال را نیز ساقط کردند.

۱ نظر ۳۰ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۵۰

عملیات فتح 2

نا منظم، انهدام مرکز تولید برق سد دوکان عراق

عملیات فتح دو در روز 4 آبان ماه 1365 در شمال محور جنگ به منظور انهدام تاسیسات صنعتی عراق واقع در شهر سد دوکان کردستان عراق صورت گرفت. سد دوکان که در نزدیکی شهر سردشت ایران است، بر بلندی های شمال شرقی کردستان عراق، و تحت سیطره ی اتحادیه میهنی کردستان عراق قرار داشت.

نیروهای قرارگاه رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با همکاری و تمهیدات و اطلاعات معارضان کرد عراقی و اجرای آتش سنگین توانستند، مرکز تاسیساتی برق 350مگاواتی سد دوکان را، با کمترین لطمات نیروهای خودی منهدم سازند.

یکسال و نیم پس از این عملیات و در ماه های آخر جنگ، نیروهای ایران توانستند در عملیات بیت المقدس 6 مواضع پدافندی خود را تا حد اشراف و تسلط بر سد و دریاچه ی پشت آن پیش ببرند.

... لینک شنیدن و دریافت مطلب بصورت صوتی ...

۰ نظر ۲۸ شهریور ۹۵ ، ۱۷:۴۵

عملیات فتح یک

انهدام مراکز نظامی اقتصادی دشمن در عمق یکصد و پنجاه کیلومتری خاک عراق کرکوک

از آن زمان که همکاری با معارضان کرد عراقی بویژه "اتحادیه میهنی کردستان عراق" به رهبری "جلال طالبانی" مد نظر فرماندهان عالی جنگ در ایران قرار گرفت و به دنبال آن قرارگاه برون مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنام قرارگاه رمضان بدین منظور تقویت شد؛ سلسله عملیات های فتح برای نفوذ و ضربه در عمق جبهه و خاک دشمن طراحی شد.

۰ نظر ۲۵ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۳۹

صد سوال از سلفیت - قسمت اول

قسمت اول: سلفیت, مذهب یا بدعت؟!

عصام العماد ،عالم سلفی که شیعه شده است. او سوال های چالشی و شنیدنی را از سلفیت مطرح می کند.
منتظر این مجموعه برنامه باشید.

لینک مشاهده ویدئو

۰ نظر ۲۵ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۰۴

عملیات قدس یک

نزدیکی به اهداف عملیات بدر

ساعت 21وبیست وپنج دقیقه ی شامگاه 25ام خردادماه 1364 نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات قدس یک را با رمز "یا محمد رسول الله ص" در منطقه عملیاتی هورالهویزه در شرق رودخانه دجله ی عراق برای انهادام نیروهای دشمن و برهم زدن انسجام ماشین جنگی ارتش عراق در منطقه ای به وسعت 180کیلومتر مربع آغاز کردند.

 در این عملیات چهار روزه نیروهای عمل کننده ی ایران در ظرف چند دقیقه به دو پاسگاه مورد نظر یعنی ابوذکر و ابولیله دشمن دست یافته و مقاومت دشمن را دهم کوبیدند.

۰ نظر ۲۳ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۰۷

کربلای پنج

انهدام قوی ترین دژ دشمن

 

بخاطر دست نیافتن ایران به اهداف پیش بینی شده در عملیات کربلای چهار، بحران بزرگی برای فرماندهان جنگ به وجود آمده بود. از طرفی با آمادگی یگان ها و نیروهای داوطلب برای انجام عملیاتی دیگر طرح عملیات کربلای پنج در مدتی اندک، یعنی دوازده روز ریخته شد.

 چیزی که اوضاع را به هنگام انتخاب منطقه ی عملیاتی پیچیده و دشوار می ساخت، این بود که در چنین شرایطی تنها انجام یک عملیات نمی توانست راهگشا باشد. بلکه در عین حال عملیات می بایست از شرایط تضمین پیروزی و همچنین شرایط و ویژگی های لازم مناطق آزاد شده به سود جمهوری اسلامی بهره مند باشد. هشت ماه و اندی وقت و سرمایه گذاری نسبتا وسیع جمهوری اسلامی، نیروی انسانی، امکانات و ... برای طراحی و انجام عملیات گسترده و بخصوص شیوه ی تبلیغاتی و طرح مسئله ی عملیات سرنوشت ساز تا حد زیادی توقع همگان را نسبت به دستآوردهای عملیات آینده بالا برد و تلقی خاصی را نسبت به سرنوشت جنگ در بین مردم پدید آورد.

۰ نظر ۱۴ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۰۶

عملیات کربلای 4

شکست طلسم خط استحکام دشمن

 

سال 1365، سال ششم جنگ بنام سال سرنوشت شناخته می شود. فرماندهان سپاه پاسداران توانسته بودند برای نخستین بار 300 گردان رزمی را، برای اجرای یک طرح بزرگ تدارک دیده و گردهم آورند.

در این گردهمایی چهار قرارگاه نوح، نجف، کربلا و قدس در جنوبی ترین نقاط تحت نبرد با عراق تجمع کرده بودند؛ تا پس از ده ماه بسیج امکانات کشور با عملیات کربلای 4 که در طول دوران پیش از آن بی سابقه بود، شهر بصره را از طرف جنوب تهدید کرده و عملا به سقوط بکشاند.

شنیدن مطلب بصورت صوتی

۰ نظر ۰۷ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۳۹

عملیات والفجر 4

حماسه ی بزرگ جبهه ی شمالی جنگ

 

دشت وسیع و دره ی شنر میان شهر مرزی بانه و مریوان، با فرو رفتگی خاصی که از خاک عراق به داخل ایران دارد، منطقه ی مهمی در گذشته و تاریخ جنگ تحمیلی به شمار می رود. بلندی های سورَن سور کوه و کانیمانگا در دهانه ی این دشت قرار دارد.

شنیدن مطلب بصورت صوتی

۰ نظر ۰۷ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۱۲

شماره هشتم نشریه مرآت به لطف خدا منتشر شد.
این شماره مزین شده به نام و یاد شهید «ابراهیم بهمنی» از جوانان امت حزب الله که در سال 1371 در لبنان به شهادت رسید.
از شاخصه ی اصلی در زندگی (اعتقاد) سخن گفته …
با نظرات، انتقادات سازنده ی خودتون یاری کننده ی ما در این راه باشید
ممنون از همراهیتون

لینک دانلود نشریه مرآت
آرشیو نشریه «مرآت»
۱ نظر ۰۷ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۰۴